Hieronder hebben wij de meest voorkomende vragen van onze huurders op een rijtje gezet.  Wanneer je een vrijblijvende offerte bij ons aanvraagt,  sturen we je een concept huurovereenkomst waarin alle details staan. Denk bijvoorbeeld aan verzekeringen, wat te doen bij schade, annuleringsmogelijkheden, etc.  Uiteraard kan je altijd contact met ons opnemen wanneer je nog vragen hebt.

Waar kan ik de vouwwagen ophalen?

De vouwwagen staat in Enschede, op ca. 10 minuten rijden van het centrum. Deze kan je op afspraak ophalen en weer inleveren. Houd er hierbij s.v.p. rekening mee dat dit op doordeweekse dagen i.v.m. ons werk vrijwel alleen in de avonduren kan.

enschede

Bieden jullie ook een breng- en haalservice aan?

Indien dit voor ons agendatechnisch mogelijk is bieden we een breng- en haalservice aan (in NL of binnen 50km vanaf de Duitse grens). We spreken dan samen een tijdstip en plaats af waar we de vouwwagen brengen en/of ophalen. Dit kan bij jou thuis zijn, een plaats die op de route naar jouw bestemming ligt, of zelfs op je eindbestemming. Handig wanneer je bijvoorbeeld zelf geen trekhaak hebt of je rit wat wilt inkorten! We vragen hiervoor een vergoeding van €0,30 per kilometer voor de retourrit die wijzelf moeten afleggen.

Moet ik de vouwwagen zelf schoonmaken?

Ja. We geven de vouwwagen helemaal schoon aan je mee, en ontvangen hem graag in dezelfde staat weer terug. Schoonmaakinstructies en -middelen zijn in de vouwwagen aanwezig. Wanneer je de de vouwwagen niet zelf wil/kan schoonmaken kunnen wij dit voor je doen. We rekenen je daarvoor €50. De onderkant van het tentzeil dient wel te allen tijde door jou te worden schoongemaakt, zodat het tentdoek niet vies kan worden bij het inklappen van de vouwwagen. Nadat je de vouwwagen weer bij ons hebt ingeleverd zullen wij deze opzetten en nog eens extra grondig desinfecteren, het beddengoed wassen, stofzuigen, enzovoort. We rekenen je daarom standaard €25 eindschoonmaakkosten. Dit bedrag wordt bij de huursom opgeteld.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Wij weten zelf hoe geweldig het is als je geliefde huisdier gewoon met je mee kan op vakantie. Deze is in overleg dan ook van harte welkom in onze vouwwagen, alleen katten kunnen helaas niet mee aangezien Marjolijn daar erg allergisch voor is. Onze hond Lucky gaat zoals je op de foto’s kan zien altijd graag met ons mee op reis! We raden mensen met allergie voor honden dan ook af onze vouwwagen te huren.

Lucky         IMG_20150913_133252           IMG_1446

Mag ik roken in de vouwwagen?

Nee. Ook niet onder de luifel.rookverbod
Ook al zit je ‘buiten’, de rook/geur trekt toch altijd wat in het doek, en we houden onze mooie vouwwagen graag fris :).

Ik woon niet in Nederland. Kan ik de vouwwagen huren?

Helaas kunnen we de vouwwagen wegens juridische- en verzekeringstechnische aspecten niet verhuren aan mensen die niet woonachtig zijn in Nederland.

Meer info over de kindertent XL?

De kindertent heeft een oppervlakte van 1.90m x 3.00m. De kindertent kan d.m.v. tussenwandjes worden opgedeeld in 3 aparte cabines, voor bijvoorbeeld 3x een 1-persoons luchtbed. Maar je kan er ook voor kiezen om het 1 grote cabine te laten, of het bijvoorbeeld op te delen in 1x 2-persoons en 1x 1-persoon. Een eventuele ‘overgebleven cabine’ is altijd handig om te gebruiken voor een potje of om wat bagage neer te leggen. De kindertent is gemaakt met verduisterend doek.

Wat als ik onderweg pech krijg en de vouwwagen niet op tijd kan terugbrengen?

Heel vervelend, maar zoiets kan altijd onverhoopt gebeuren. Natuurlijk gaan we ervan uit dat we meteen door jou op de hoogte worden gebracht en dat de vouwwagen alsnog zo snel mogelijk bij ons terugkomt. In het ergste geval moeten we de huurder na jou teleurstellen omdat hij de vouwwagen een dag minder, of zelfs helemaal niet meer kan gebruiken. Daarom brengen we je een extra weekprijs in rekening (bedrag is afhankelijk van het seizoen)
plus €100 extra voor iedere dag dat je te laat bent.

Wat als de huur van de vouwwagen niet door kan gaan?

We hopen dat het nooooooit zover komt, maar het kan natuurlijk gebeuren dat de vouwwagen om welke reden dan ook niet meer (op tijd) te verhuren is. Bijvoorbeeld wanneer hij ernstige schade oploopt bij de huurder voor jou en we daardoor de verhuur moeten cancellen. Of wanneer de huurder voor jou pech krijgt onderweg en de vouwwagen pas een dag later kan inleveren. We kunnen je dan helaas geen vervangende vouwwagen aanbieden. In overleg met jou zullen we dan de huurovereenkomst later laten aanvangen of volledig ontbinden. Uiteraard krijg je per ommegaande de eventuele reeds betaalde borg/(deel van de) huursom teruggestort op je rekening.
Andersom kan het natuurlijk ook voorkomen dat je om welke reden dan ook zelf niet meer in de gelegenheid bent de vouwwagen te huren. In dat geval heb je de mogelijkheid de huurovereenkomst te annuleren, onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden staan uitgebreid opgenomen in de huurovereenkomst.